William Butler Yeats - He Wishes For The Cloths Of Heaven

Had I the heavens' embroidered cloths,

Enwrought with golden and silver light,

The blue and the dim and the dark cloths

Of night and light and the half-light,

I would spread the cloths under your feet:

But I, being poor, have only my dreams;

I have spread my dreams under your feet;

Tread softly because you tread on my dreams.


"William Butler Yeats - He Wishes For The Cloths Of Heaven"

DinoE - Fara Ceas

sâmbătă, 12 martie 2011

Renascut

Ce frumos ninge afara,
Totul atinge o stare de liniste!
Si totul se intinde alb pe pajiste.
Zilele trec calm,
Ghiocei apar prin zapada moale,
Viata reincepe la poale de munti.
Dar stai! Ce se intampla?
Imi duc mana la tampla...
O pacla se aseaza in jur...
Jur ca sunt intre vis si realitate!
Cadrave se vad departe,
Vise moarte cu anii,
Firele de iarba se transforma in cranii!
Tipand ma trezesc transpirat,
Atacat de ganduri ma privesc in oglinda...


Speriat ma uit in jur,
Sunt acasa!
Dar ma simt strain in aceasta casa...
Aceasta camera nu ma lasa
Sa ma linistesc!
Peste tot gasesc numai fantome,
Urme insangerate,
Sperante esuate,
Minciuni iesite din dulap,
Ferestre vopsite sa nu mai vad soarele...
Sa nu mai simt moalele caldurii!
Nu mai vreau nimic drag!
Vreau sa sparg si oglinda asta...


Iar fugi de tine?
Te refugiezi in sine?
Ochiul nu-mi va plange,
Degeaba te vaiti!
Mai bine ai face sa te zbati!

Ce rost are?
Tot ce iubesc in brate imi moare!

Atunci invie ce iubesti!
In loc sa privesti, singur te orbesti!

N-ar trebui sa vorbesti,
Nu sti cat imi e de greu!

In tine se afla o inima de leu...
Poti fi un zmeu
Peste orice limita sa zbori!

De unde sa incep?
Nu vreu sa repet greselile din trecut!

E simplu! De la inceput...
Lasa-ti mintea sa te ridice
Si timpul sa te vindece!



In trecut eram un munte...
Acum, sunt cazut, am plete carunte!
Calcat in picioare si parasit de viata...
Voi tipa! Si voi sparge aceasta gheata
In care m-am blocat.
Si locul in care mi-am aruncat sclipirea
Il voi cauta!
Dar nu ma voi ridica precum un munte,
Voi zbura peste el...
Voi face intre nori o punte
Si daca nu voi putea merge,
Precum un luptator
Voi lupta pana mor!
Si chiar de-as fi plin de sange
Voi cauta acel loc unde curge
Speranta si pentru mine...
Va las in a voastra aroganta!
Eu am plecat in lume,
Mi-am propus sa dobor orice culme...




Ceasul suna, ma trezesc!
Copacii imi bat in geam,
Le cresc frunzele...
Linistea imi saruta buzele.
In ochi imi apare curcubeul!
Eu nu mai sunt eu-l de ieri,
Azi pot face tot ce-mi ceri...
De fapt, tot ce-mi cer!
De mine e vorba...
Si vreau sa urc la cer!
Sa zbor, sa ascult vantul,
Sa cobor, sa sarut raul,
Sa merg, sa alerg...
Pot face orice aleg.


6 comentarii:

  1. True, true...me likey! ;)



    Anonimus

    RăspundețiȘtergere
  2. Atat de frumos 8-> cum poti scrie asa?

    RăspundețiȘtergere
  3. Lasa-mi si mie id-ul tau :) sau da-mi add , id-ul il gasesti pe blog

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte foarte genial...of...ce face dragostea din noi...ne ridica, ne coboara....ne face capabili de lucruri neasteptate, uneori, iar despre arta nu mai vorbesc.....iubirea in esenta ei fiind arta, creeaza intr-un mod divin. Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  5. Pai da, cu respect!Ai cuvinte multe, iar imaginile cu care ai ilustrat acest poem...extrem de bine alese!Felicitari pentru viziune...si poetica si estetica!Esti interesant!Simt ca te cunosc si simt ca ma cunosti!O fi adevarat?!...una mica pentru tine....pinguinii au genunchi?!
    Te trailes bahtalo shaore!

    RăspundețiȘtergere