William Butler Yeats - He Wishes For The Cloths Of Heaven

Had I the heavens' embroidered cloths,

Enwrought with golden and silver light,

The blue and the dim and the dark cloths

Of night and light and the half-light,

I would spread the cloths under your feet:

But I, being poor, have only my dreams;

I have spread my dreams under your feet;

Tread softly because you tread on my dreams.


"William Butler Yeats - He Wishes For The Cloths Of Heaven"

DinoE - Fara Ceas

duminică, 18 decembrie 2011

Visul...

       Un pahar de vin, tigari si un pix. Stau la birou, ascultand aceasi melodie la nesfarsit, asteptand acel gram de inspiratie puerila ce ma face sa scriu poezii. Nimic. Azi artistul neinteles din mine refuza sa munceasca. Mai iau o gura de vin si-mi mai aprind o tigara, tot nimic. O sting jumatate si ma asez nervos pe pat, sperand ca daca alung oboseala voi putea scrie ceva.
       Acelasi pahar de vin, aceleasi tigari tari si acelasi pix, cu aceasi lipsa de inspiratie. Ma las debusolat pe spatarul scaunului inchizand ochii in timp ce injur blocajul. Deschid ochii…. Nu mai sunt la birou! Speriat ma uit in jur, sunt intr-un desert inconjurat de sute de kilometri de nisip… Neintelegand ce se intampla incep sa merg, apoi sa alerg, cad… ma ridic si nu am ce face inafara de a merge mai departe. Dupa cateva ore ajung la o cladire in paragina. Intru temator, ingnorand scartaitul tipator al usii. O camera prafuita si rece, o morga. In mijlocul ei o masa de spital cu un cearceaf ce dezvaluia formele unui om. Simt un fior rece in timp ca ma intreb ce naiba cauta o morga in mijlocul desertului. Curios ma intrept spre masa si citesc eticheta agatata de piciorul drept: “Nu a putut”. Sunt confuz, indepartez cearceaful si simt cum tot sangele imi cade in picioare… EU!!! Ma vad pe masa…. Toata camera se reduce la acea masa, nu mai vad nimic altceva, sunt blocat, nu pot gandii, nu ma pot misca, nu pot vorbii, doar ma privesc stand pe masa aia rece cu ochii inchisi si prafuit. Intr-un final imi mai revin un pic si incerc sa ating “eu-ul” de pe masa… nu pot, cum am intins mana spre fruntea lui se transforma in praf si-mi simt corpul tras, aruncat, vad camera cum se mareste ca mai apoi sa se micsoreze intr-un zgomot de.. de saxofon?!
       Deschid ochii, sunt in camera mea, in patul meu. Au trecut doar zece minute. In boxe, aceasi melodie… Imi caut pachetul de tigari si imi aprind una. Imi las capul greu pe perna si las fumul sa-mi inunde plamanii, meditand la ce s-a intamplat… Macar am despre ce scrie!!

                                                                     

9 comentarii:

  1. NU ar fi fost tare inainte sa ajungi la cladirea prafuita sa ii intalnesti pe urmatorii:
    - 10 beduidi furiosi fara motiv (ca in filme)
    - 2 turme de camile galbene, scuipacioase si la fel de turbate ca beduinii
    - 1 oaza plina ochi femei brunete, sprancenate dansand din buric pe rock(pe manele/arabeasca s-a mai vazut)
    - 1 bar in oaza cu toate bauturile din lume mai bune clar decat vinu' ala al tau datator de tripp-uri naspa
    - un tonomat de inghetata imens pana la nori cu 100 feluri de arome
    - echipa adversa dintr-un joc pc formata din 12 vulturi insetati de sange, 40 de viermi de pamant amatori de carne de artist neinteles si 31 de pisici Sfinx care sa o faca pe inteleptele
    ......si lista poate continua.
    P.S.
    Sa verifici tara de provenienta a tigarilor si vinului.Ceva e suspect la "marfurile" tale.

    Sanatate si bucurii, infidel!

    RăspundețiȘtergere
  2. Tristule :)) Eu zic sa mai aprinzi o tigara... mi te imaginez.... Cred ca esti un barbat frumos... nu ca aspect exterior... vorbesc strict de interiorul tau... Insa ca restul, iti ascuzi frumusetea interioara intr-un fum nociv ( a se intelege sensul metaforic... )

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc Suflet. Nu sunt neaparat trist, dar am si eu fricile mele!

    RăspundețiȘtergere
  4. mie sincer mi-a placut proiectia nemultumirii tale in vis. poetic.. melancolic..
    dar fumezi mult sa stii :))

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumescpentru aprecieri Ella. Toata lumea imi spune ca fumez mult :)), poate ar trebui sa ma las!

    RăspundețiȘtergere